De kracht van Magnesium: Update

Update 29 november 2009: Ervaringsverhalen

In mei van dit jaar heb ik aan de redactie van Niburu gevraagd aandacht te besteden aan het belang van magnesium voor de gezondheid; zij verzochten mij hierover een stuk te schrijven en dit te willen plaatsen op de site. En zo geschiedde; op 18 mei werd het stuk geplaatst en het is tot mijn vreugde inmiddels al bijna 10.000 keer gelezen, geweldig! Niet verwonderlijk, want ook in de persoonlijke sfeer regent het positieve ervaringen met het gebruik van magnesiumolie. Ik heb deze opgetekend en wil deze, een half jaar na het verschijnen van het originele artikel, met jullie delen.

Persoonlijke ervaringen:

Ik behaal bij acute rugpijn/verkramping goede resultaten na aantal dagen smeren. Ik smeer dagelijks om het magnesiumgehalte op peil te houden en rugpijn te voorkomen en het blijft nu vaker en langer weg. Bovendien voel ik me soepeler, minder stijf. Die stijfheid van mijn gewrichten is het gevolg van de menopauze (zes jaar geleden ben ik op mijn 38ste in de vervroegde overgang gekomen) en dat is sterk verminderd als ik dagelijks magnesium smeer. Ik merk dat ik meer energie heb, me “lichter” voel, opgewekter, als ik het regelmatig, dagelijks gebruik. Persoonlijk ervaar ik dus zeer zeker een positief effect op mijn geestesgesteldheid. Verder gebruik ik de magnesiumolie regelmatig met het poetsen van tanden en tandvlees, het staat te boek als een krachtig middel tegen tandvleesontsteking en bloedend tandvlees. Het is wennen, want het is erg zout, maar als je al zoute tandpasta gebruikt valt dat mee. Je kunt daarna altijd naspoelen en napoetsen met tandpasta. (zonder fluor! bijvoorbeeld Paradontax zonder fluor) Ik merk dat mijn tandvlees minder bloedt na regelmatig gebruik en steviger aanvoelt, ook hier een positief effect. De tandarts was erg tevreden bij de controle.

Ook mijn familie, vrienden, kennissen en collega’s zijn hier en daar aan de slag gegaan met het smeren van de magnesiumolie. Hieronder hun ervaringen.

Andere ervaringen die ik uit eerste hand heb vernomen:

Vermindering dan wel verdwijnen van stijfheid van spieren en gewrichten, rugklachten en reumatische klachten.

Vermindering van pijn/stijfheidsklachten bij een verrekte knie, kniebanden die pijnlijk verrekt waren.

Vermindering van huidklachten zoals psoriasis en eczeem.

Verbetering van energie, van gemoedstoestand.

Vermindering van depressiviteitsklachten.

Sterke vermindering van migraineklachten (een familielid had zeer regelmatig migraine, nu hij dagelijks met magnesiumolie smeert (hij is bijna kaal dus smeert het zelfs op zijn hoofd) is de migraine voor een groot deel verdwenen; hij gaf aan tot 80% minder pijnstillers te gebruiken, hij is begrijpelijkerwijs zeer te spreken over toepassing van magnesium via de huid)

Vermindering/verdwijnen van spierpijn/verzuring na het sporten.

Vermindering/verdwijnen van krampen in handen en benen.

Verbetering van het tandvlees door gebruik op de tandenborstel met poetsen.

Vermindering/verdwijnen van pijnklachten bij hielspoor.

Dosering en toepassing:

Hoeveel je moet smeren hangt af van hoeveel je wilt binnenkrijgen. Beide artsen die in het artikel worden genoemd hebben het over 6-8 mg per kg lichaamsgewicht dus dan kan je zo rekenen om hoeveel het gaat. Rekenvoorbeeld: Iemand van 75 kg heeft volgens deze rekensom 450 tot 600 mg per dag nodig, iemand van 100 kg zo’n 600 tot 800 mg per dag. Stel dat je uit zou gaan van 600 mg per dag. 1 spray magnesiumolie geeft 13-18 mg magnesiumchloride. Gemiddeld dus 15 mg. 600 mg zou 40 sprays per dag zijn. Dat lijkt veel maar ik doe op één hand vijf sprays van de sprayflacon en smeer dit vervolgens op mijn huid Als je 8 keer een handje van 5 sprays smeert over je lijf dan ben je er al. Je kunt het werkelijk overal smeren. Pijnlijke plekken doe ik wel het vaakst en eerst. De huid wordt heel zacht en sterk van de olie. In het begin kan deze wat prikken, zeker bij kleine wondjes. Verdunnen kan, maar dan zal er minder mg worden opgenomen. Je kunt de olie insmeren en laten zitten, maar deze kan op de huid wat plakkerig aanvoelen, alsof je in zee hebt gezwommen. De magnesium heeft ongeveer een half uur nodig om opgenomen te worden in je huid, daarna kan je je douchen, mocht je niet van dat plakkerige gevoel houden.

Magnesium in voeding:

Het is natuurlijk mooi om je magnesium ook uit voeding te halen.

Magnesium-, selenium- en zinkrijk is de paranoot of Braziliaanse noot. Een paar per dag en je komt al een heel eind en het is een mooie aanvulling. Selenium en zink zijn ook essentieel, voornamelijk voor kankerpreventie. De ongebrande versie is het best en deze zijn bij de notenwinkel te koop en smaken niet zo anders als de gebrande versie. Ook in andere noten zoals amandelen en cashews zit veel magnesium. Cacao is naast kelp een hele grote magnesiumleverancier (niet zo gek dat zoveel vrouwen (en mannen ook) daar zo van opknappen, gezien het verhaal over magnesium) Dr. Carolyn Dean is niet zo’n voorstander van chocolade omdat daar weer veel vet en suiker inzit. Zij zegt dat als je je magnesium op peil hebt, het snakken naar chocolade ook schijnt te verminderen….Maar goed, af en toe een lekker stukje donkere chocolade kan je nu dus zonder schuldgevoel gebruiken. Mooi alternatief is ook de rauwe cacao die te koop is, deze is bijvoorbeeld prima in muesli te verwerken.

Waar te koop?

Magnesiumolie (zuivere Zechstein magnesiumchloride verdunt met water) is te koop bij reformzaak, natuurwinkel, de betere drogist en via internet. Hier worden ook literflacons aangeboden wat een stuk goedkoper is. Bij sommige leveranciers wordt hij topic spray genoemd. Er zijn ook zoutvlokken (voor baden en voetenbaden) en gels te koop.

Caroline

Bezoek voor meer actueel nieuws en reacties het Niburu Forum.

,



No comments yet.

Leave a Reply

site by greengreen3design

rfwbs-slide